انواع سنگ های قیمتی و انگشترهای نقره

سنگ های عقیق سلیمانی عقیق باباقوری فیروزه زبرجد و... و گردنبند انگشتر های اصلی

انواع سنگ های قیمتی و انگشترهای نقره

سنگ های عقیق سلیمانی عقیق باباقوری فیروزه زبرجد و... و گردنبند انگشتر های اصلی

سنگ الکساندرین و خواص عجیب آن


سنگ السکاندریت یا همان سنگ شیرین، یک نوع سنگ طبیعی است که بخش عمده‌ای از آن را کلسیت تشکیل می‌دهد. این سنگ به دلیل رنگ زیبا و الگوهای طرح دار آن، به عنوان یک سنگ تزئینی در صنایع ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. همچنین، به دلیل خاصیت نفوذپذیری پایین، سنگ السکاندریت مورد استفاده در برخی از برنامه های مهندسی نیز قرار می‌گیرد. سنگ السکاندریت در مناطق مختلف جهان یافت می‌شود، اما به دلیل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خود، نوع خاصی از این سنگ در منطقه الإسکندریة در مصر به دست می‌آید که به آن سنگ السکاندریت مصری یا سنگ شیرین مصری معروف است.


سنگ الکساندریت یکی از سنگ‌های طبیعی است که به عنوان سنگ معدنی برای استفاده در صنایع ساختمانی، دکوراسیون داخلی و خارجی، پله‌ها، فرش‌ها، جداره‌ها و انواع سطوح و نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. از خواص سنگ السکاندریت نکاتی را در پایین آورده ایم.


خواص سنگ الکساندریت شامل موارد زیر است:


1- مقاومت بالا: سنگ الکساندریت دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، رطوبت و سایر عوامل محیطی است.


2- ظاهر زیبا: سطح آن صاف و براق است و باعث زیبایی و شیکی بیشتر فضا می‌شود.


3- بازتاب نور بالا: سنگ الکساندریت بازتاب نور بسیار بالایی دارد و به همین دلیل در تزئینات داخلی ساختمان‌ها و دیزاین‌های معماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.


4- مقاومت در برابر سایش: سنگ الکساندریت دارای مقاومت بالا در برابر سایش و خراشیدگی است که باعث افزایش عمر مفید آن می‌شود.


5- قابلیت تحمل گرما: این سنگ معدنی دارای قابلیت تحمل گرما و رطوبت بالا است، به همین دلیل در ساخت سطوح آشپزخانه و حمام‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


6- با دوام بودن: سنگ الکساندریت دارای با دوام بودن و کاهش ناچیزی در شکل و حجم آن در طول زمان است.


معادن سنگ الکساندریت  در دو کشور روسیه و هند موجود است. این سنگ نیز به عنوان "الماس‌های جامد" شناخته می‌شود و محبوبیت بسیار زیادی در صنعت جواهرسازی دارد.



سنگ الکساندریت یک سنگ قیمتی و با ارزش است که در فروشگاه‌های جواهرات و سنگ‌فروشی‌ها ممکن است موجود باشد. همچنین شاید بتوانید این سنگ را از طریق اینترنت خریداری کنید. برای خرید این سنگ بهتر است از فروشندگان معتبر و قابل اعتماد خرید کنید و قبل از خرید، مطمئن شوید که اصالت سنگ تایید شده است.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.