انواع سنگ های قیمتی و انگشترهای نقره

سنگ های عقیق سلیمانی عقیق باباقوری فیروزه زبرجد و... و گردنبند انگشتر های اصلی

انواع سنگ های قیمتی و انگشترهای نقره

سنگ های عقیق سلیمانی عقیق باباقوری فیروزه زبرجد و... و گردنبند انگشتر های اصلی

یاقوت چیست و چه خواصی دارد؟

اطلاعات سنگ های قیمتی یاقوت

درباره یاقوت - تاریخچه و معرفی

یاقوت یکی از با ارزش ترین سنگ های قیمتی رنگی است، در واقع یاقوت های بزرگ به اندازه الماس های هم اندازه هستند.

یاقوت برای قرن ها به دلیل سختی 9 Mohs، رنگ قرمز زیبا و درخشش یخی بسیار مورد توجه بوده است.

یاقوت سرخ نوعی کوراندوم است که رنگ قرمز خود را از کروم می گیرد.

کوراندوم هر رنگی غیر از قرمز به عنوان یاقوت کبود طبقه بندی می شود.

کوراندوم در شکل خالص خود کاملا بی رنگ است.

کلمه Kurundum از کلمه تامیلی Kurundam به معنای یاقوت قرمز گرفته شده است.

در زبان سانسکریت هند باستان، یاقوت سرخ را رتنارج می نامند که به معنای پادشاه سنگ های قیمتی است.

متون باستانی سانسکریت، انجیل و سایر اسناد تاریخی از یاقوت به عنوان یک سنگ قیمتی گرانبها یاد می کنند که نشان دهنده غنای تاریخی و ارزش یاقوت است.

هندوهای باستان معتقد بودند که اگر یک یاقوت به کریشنا تقدیم شود، او دوباره به عنوان یک امپراتور متولد می شود.

جنگجویان برمه ای معتقدند که یاقوت سرخ آنها را شکست ناپذیر می کند و برای این منظور یاقوت را زیر پوست خود می پوشانند.

این سنگ عمدتاً در دوران ویکتوریا و ادواردین مورد استفاده قرار می گرفت، جایی که اشکال صمیمی ترین یادبودها و نمادها، از جمله دو قلب که روی آن دیده می شد، نماد عشق و صمیمیت بود.

مقاله ای که می خوانید شامل معرفی کامل، روش های شناسایی یاقوت کبود اصیل، انواع یاقوت کبود، خواص یاقوت کبود در یاقوت کبود معصوم و منابع علمی دقیق در مورد خواص یاقوت کبود قرمز، آبی، زرد و سفید می باشد. همچنین در پایان مقاله چند نمونه از معروف ترین سنگ های آن آورده شده و نحوه شناخت یاقوت کبود طبیعی بیان شده است تا از خواص آن بهره مند شویم. برای دریافت بهترین ویژگی های این گوهر زیبا با شرف آنلاین باشید...

https://sharafonline.ir/

نماد سنگ

یاکوت کلمه ای عربی است و نام فارسی این سنگ «یکند» است. این سنگ که در زبان انگلیسی با نام روبی نیز شناخته می شود، سخت ترین سنگ بعد از الماس است، هیچ پرونده ای به جز الماس روی آن تاثیر نمی گذارد که در تشخیص یاقوت اصلی بسیار مفید است. این سنگ قیمتی بسیار مقاوم در برابر آتش است و نسبت به سایر سنگ ها مقاومت بیشتری در برابر نور و مواد شیمیایی دارد. این بلورهای جواهر حاوی بسیاری از مواد معدنی مهمان به شکل سوزن یا خوشه بلورهای سوزنی هستند. برای تشخیص یاقوت اصلی می توان با کمک کانی های مهمان نوع اصلی را از نوع مصنوعی آن تشخیص داد. راه دیگر برای تعیین نوع ماده معدنی، عبور اشعه ماوراء بنفش از این سنگ است، زیرا اشعه ماوراء بنفش را از خود عبور می دهد، اما نوع مصنوعی آن چنین خواصی را ندارد.

ریشه اصلی این کلمه huakinthos از یونان باستان است و از عربی به صورت «یاقوت» و از پارسی میانه به صورت «یاکند» وارد زبان فارسی شده است. یاقوت قرمز یکی از جواهرات مورد استفاده در صنعت و جواهرسازی است. یونانی ها معتقد بودند که این سنگ قیمتی برای صاحبش قدرت های ویژه ای از جمله سلامتی، دانش، ثروت و پیروزی در عشق به ارمغان می آورد. آنها همچنین معتقد بودند که اگر یک سنجاق با این جواهر بر روی لباس خود ببندند، زندگی آنها آرام و صمیمی خواهد بود و اگر جنگجوی این سنگ را با خود حمل کند، شکست ناپذیر خواهد بود.

مورخان مختلف ایرانی و عرب مانند الطالبی، مرحوم ابن حوقل، اصطخری در قرن نهم، ابن بطوطه و ابوریحان بیرونی در کتاب های خود از یاقوت بدخشان یاد کرده اند. نمونه ای از سنگ یاقوت قرمز با منشاء افغانی، جواهر تاج ملکه انگلستان است. حتی بارگاه تیمورلنگ نیز با این مروارید تزئین شده بود. همچنین در قاره اروپا در قرون وسطی سنگ مورد علاقه کاهنان بود. آن را روی انگشترهایشان گذاشتند و گفتند از بهشت ​​آمده است.

* در تجارت بین‌المللی، یاقوت قرمز را یاقوت و سایر رنگ‌ها را یاقوت کبود می‌گویند و این نام همیشه با رنگ آن همراه است، در زمینه جواهرات کاربرد زیادی دارد.

*مهمترین خاصیت یاقوت سرخ این است که قلب را پر از عشق می کند و قدرت معنوی ایجاد می کند. رشد شخصیت، طول عمر، شجاعت و شجاعت را افزایش می دهد. به دل انسان آزادی می دهد و ترس را از بین می برد.

* یاقوت قرمز یکی از سخت ترین کانی ها بعد از الماس در فهرست سخت ترین کانی ها است. کوراندوم ممکن است حاوی مقادیر کمی ناخالصی مانند تیتانیوم، مس، منگنز، کروم و آهن باشد. وجود ناخالصی در سنگ باعث ایجاد رنگ های مختلف در کوراندوم مانند آبی، زرد، بنفش، صورتی، نارنجی و قرمز می شود.

یکی از مهمترین خواص یاقوت این است که در برابر اشعه ایکس موج کوتاه و بلند مقاومت نشان می دهد.

*یقوت قرمز نماد شانس، وفاداری، ثروت و برکت و همچنین عشق است.

*در میان سنگ های قرمز معروف به دلیل خواص یاقوت، این گوهر معروف ترین و با ارزش ترین سنگ است و گرانبهاترین سنگ نیز محسوب می شود.

* این نگین قرمز رنگ از الماس های بزرگتر از پنج قیراط با ارزش تر است و در بین جواهرات به سلطان سنگ ها معروف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.