انواع سنگ های قیمتی و انگشترهای نقره

سنگ های عقیق سلیمانی عقیق باباقوری فیروزه زبرجد و... و گردنبند انگشتر های اصلی

انواع سنگ های قیمتی و انگشترهای نقره

سنگ های عقیق سلیمانی عقیق باباقوری فیروزه زبرجد و... و گردنبند انگشتر های اصلی

انواع حلقه های ست ازدواج مردانه وزنانه

خواص فیزیکی نقره




نقره فلزی سفید نرم با سطحی براق است. معقول ترین و نرم ترین فلز است. داکتیل به معنای توانایی کشیدن سیم های نازک است. انعطاف پذیر که می تواند در ورقه های نازک قرار گیرد. نقره دو خاصیت منحصر به فرد دیگر دارد. گرما و برق را بهتر از هر عنصر دیگری تولید می کند. نور نیز به خوبی نشان می دهد. خرید انواع حلقه های ست ازدواج مردانه وزنانه از لینک پایین:


https://sharafonline.ir/product-category/silver-and-stone-ring/marriage-set-ring/




نقره دارای نقطه ذوب 961.5 درجه سانتیگراد (1762 درجه فارنهایت) و نقطه جوش 2000-2200 درجه سانتیگراد (3600-4000 درجه فارنهایت) است. چگالی آن 10.49 گرم بر سانتی متر مکعب است.



موارد استفاده از نقره




مواد شیمیایی برای پول




نقره یک فلز بسیار بی اثر است. در شرایط عادی با اکسیژن موجود در هوا واکنش نمی دهد. با این حال، این ترکیبات به آرامی با ترکیبات گوگرد موجود در هوا واکنش می دهند. محصول این واکنش سولفید نقره (Ag 2 S) است که ترکیبی سیاه رنگ است. سولفید نقره لکه ای است که در نهایت روی نقره و سایر اشیاء نقره ای ایجاد می شود.




به راحتی با اسیدهای نقره یا بسیاری از مواد دیگر واکنش نشان نمی دهد. به جز پودر نقره نمی سوزد.




صادرات پول:




مواد معدنی غنی نقره برای مدت طولانی به دلیل سنگ معدن از بین رفت. امروزه نقره را معمولاً از سنگ معدن هایی می سازند که حاوی مقادیر بسیار کمی فلز هستند. این مقادیر می توانند هزاران نفر باشند.




این فلز معمولاً به عنوان محصول جانبی فلزات دیگر استخراج می شود. پس از حذف فلز اولیه، زباله اغلب حاوی مقدار کمی نقره است. این ضایعات با مواد شیمیایی که با نقره واکنش می دهند، تصفیه می شوند. سپس نقره را می توان با الکترولیز استخراج کرد. الکترولیز فرآیندی است که در آن یک ترکیب توسط جریان الکتریکی تقسیم می شود.




با ترکیبات نقره استفاده می شود




10 درصد نقره آمریکا در سکه ها، جواهرات و آثار هنری استفاده می شود. یکی از روش های استفاده از نقره در آلیاژهای طلا می باشد. طلا برای سکه و جواهرات بسیار مورد توجه است. اما استفاده از آن به شکل خالص بسیار نرم است. با این حال، افزودن نقره به طلا آلیاژ بسیار بادوامتری ایجاد می کند. بیشتر اشیاء طلایی امروزه آلیاژهایی هستند که معمولاً از آلیاژهای نقره و طلا تشکیل شده اند.




اما مواد دیگر از نقره بیشتر استفاده می کنند. حدود نیمی از پول تولید شده در ایالات متحده صرف عکاسی می شود. نقره استرلینگ اولین بار به صورت برمید نقره یا یدید نقره شکل گرفت. این ترکیب در تصویر استفاده شده است.




دومین کاربرد مهم نقره در تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است. حدود 20 درصد از کل نقره تولید شده برای این منظور استفاده می شود. نقره در واقع محبوب ترین فلز برای لوازم الکتریکی است. جریان الکتریکی به راحتی از طریق نقره به فلزات دیگر می گذرد. با این حال، در بیشتر موارد، فلزاتی مانند مس یا آلومینیوم به دلیل قیمت کمتر استفاده می شود.




شکل پذیری فداکا




نقره همچنین به راحتی ذوب می شود، به این معنی که می توان آن را به نخ های نازک تا چندین متر کشید. طلا پرکاربردترین فلز است و پس از آن نقره قرار دارد.




هدایت الکتریکی و حرارتی




از میان تمام فلزات گرانبها، نقره کارآمدترین رسانای الکتریسیته و گرما است. به همین دلیل از نقره برای نقاط تماس روی تمام بردهای مدار چاپی و همچنین در هادی های الکتریکی به عنوان پوشش استفاده می شود. صنایع الکترونیک و خورشیدی تقاضای زیادی برای نقره دارند. رسانایی حرارتی نقره، استفاده از آن را در سلول های فتوولتائیک در پنل های خورشیدی ضروری می کند. نصب پنل های خورشیدی در سال 2017 تقاضا برای نقره را 24 درصد افزایش داد.




اکنون دستکش های مخصوصی برای استفاده در گوشی های صفحه لمسی ساخته شده از نخ نایلون نقره ای موجود است. این دستکش ها از هادی نقره ای استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که نور بیولوژیکی دست انسان از طریق دستکش های صفحه لمسی وارد می شود، بنابراین کاربران می توانند در زمستان در خارج از منزل دستکش بپوشند و به استفاده از گوشی های هوشمند خود ادامه دهند.




اما گاهی اوقات تجهیزات الکتریکی آنقدر مهم است که هزینه آن در نظر گرفته نمی شود. به عنوان مثال، تجهیزات الکتریکی فضاپیماها، ماهواره ها و هواپیماها باید به طور قابل اعتماد و کارآمد عمل کنند. هزینه استفاده از نقره به اندازه هزینه کالاهای خانگی ارزشمند نیست. بنابراین برای سیم کشی برق و اتصال به این دستگاه ها از نقره استفاده می شود.




در برخی موارد، ظروف نقره یک مشکل عملی را حل می کند که در آن نقره گران قیمت بهترین عملکرد را دارد. نقره کاری فرآیندی است که در آن یک لایه بسیار نازک از فلز نقره بر روی فلز دیگری اعمال می شود. نقره به قدری منعطف است که می توان آن را روی ورقه ای نازک تر از یک ورق کاغذ اعمال کرد. این نقره خوب را می توان روی هر فلز دیگری اعمال کرد. سپس فلز دیگری برخی از خواص پوشش نقره را به دست می آورد. به عنوان مثال، می تواند به عنوان یک بازتابنده بسیار خوب عمل کند، زیرا نقره بازتاب دهنده بسیار خوبی است. مهم نیست که رفلکتور فلز دوم خوبی باشد یا نه. پوشش نقره به عنوان یک سطح بازتابنده در ترکیب عمل می کند.





دارو و خواص آن:




نقره به عنوان یک فلز، دارای خواص بهداشتی منحصر به فردی است که در طول سال ها منجر به استفاده گسترده از آن در بسیاری از فرهنگ ها شده است.




نقره تاریخچه درخشانی دارد و به عنوان یک عامل ضد میکروبی قوی در مبارزه با عفونت ها، سرماخوردگی و آنفولانزا، بهبود زخم و سایر بیماری ها به شمار می رود.




خواص نقره:




نقره از دیرباز به دلیل رنگ سفید ملایم و توانایی آن در بازتاب، گرما و الکتریسیته و همچنین پولیش و صیقل دادن فلزات دیگر شناخته شده است.




نقره خالص روی طلا و ظروف نقره بسیار ملایم است و به صورت ترکیبی استفاده می شود، نتیجه خوبی از 7.7 تا 20 درصد مس دارد و همچنین از آلوئه ورا، روی و کادمیوم استفاده می شود.




همه لباس های نقره ای روی سطح نیستند




اما در اثر تشکیل گوگرد سیاه و سولفید نقره در هوا، رنگ آن تغییر می کند.




نقره به راحتی در اسید نیتریک حل می شود و توسط سیانیدهای قلیایی خورده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.