انواع سنگ های قیمتی و انگشترهای نقره

سنگ های عقیق سلیمانی عقیق باباقوری فیروزه زبرجد و... و گردنبند انگشتر های اصلی

انواع سنگ های قیمتی و انگشترهای نقره

سنگ های عقیق سلیمانی عقیق باباقوری فیروزه زبرجد و... و گردنبند انگشتر های اصلی

متن حرز امام جواد به همراه معنی


حرز امام جواد (ع) یکی از حرزهای مشهور و مؤثر در اسلام است که برای حفظ امنیت و رفع مشکلات به کار می‌رود. متن این حرز به شرح زیر است: همچنین برای مشاهده کامل متن حرز کبیر امام جواد اینجا کلیک کنید.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

بِاسْمِ اللَّهِ الْجَوَّادِ الْکَرِیمِ


اللَّهُمَّ یا جَوادَ یا کَریمَ یا إلهَ الْعَالَمِینَ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَطَهِّرْ بِهِ قَلْبی مِنْ کُلِّ دَاءٍ وَشَغافٍ وَمِنْ کُلِّ شَیْطانٍ وَنَفْسٍ ظَالِمَةٍ وَمِنْ عَذابِ الْقَبْرِ وَمِنْ فِتنَةِ الْمَحْیا وَالْمَماتِ وَمِنْ عَذابِ النَّارِ.


معنی این حرز به این شکل است:


با نام خدای رحمان و رحیم، با نام خدای جواد و کریم، اللهم اى جواد، اى کریم، اى خدای جهانیان، محمد و آلش را بر هم صلوات بفرست و به وسیله آنها قلب من را از هر گونه بیماری و دردهای روحی و جسمی، از هر شیطانی و نفس ستمگر و از عذاب قبر و فتنه زندگی و مرگ و عذاب دوزخ پاک کن.

منابع مختلفی برای اینکه حرز امام جواد از کجا آمده است، وجود دارد. یکی از منابع این حرز، کتاب "التحفة السادة" می‌باشد که به نقل از آیت الله مجتهدی تهرانی، این حرز را زمانی که در زیارت امام جواد (ع) بودند، از شیخ الایمان عبدالله بن جعفر همدانی شنیده‌اند. ضمن اینکه بسیاری از منابع شیعی و سنی به این حرز اشاره دارند و استفاده از آن را تأیید می‌کنند. در کل، می‌توان گفت که حرز امام جواد از منابع قدیمی و مورد تأیید در میان اهل اسلام است.

اعتقاد به واقعی بودن حرز جواد در بین اهل اسلام و مخصوصاً شیعیان رایج است. با توجه به اینکه منابع مختلفی از جمله کتب تأیید شده شیعی و سنی به این حرز اشاره دارند، می‌توان گفت که احتمالاً این حرز به سروده‌ی امام جواد (ع) بازمی‌گردد.


همچنین قابل ذکر است که حرز جواد همچنان توسط بسیاری از افراد در ایران و سراسر جهان برای رفع مشکلات و نیز حفظ امنیت و سلامتی خود و خانواده‌شان به کار گرفته می‌شود. به هر حال، این مسئله که حرز جواد واقعی است یا نه، به خود دینداری و باور شخصی هر فرد بستگی دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.