انواع سنگ های قیمتی و انگشترهای نقره

سنگ های عقیق سلیمانی عقیق باباقوری فیروزه زبرجد و... و گردنبند انگشتر های اصلی

انواع سنگ های قیمتی و انگشترهای نقره

سنگ های عقیق سلیمانی عقیق باباقوری فیروزه زبرجد و... و گردنبند انگشتر های اصلی

بسیاری از مردم بر این باورند که شرف الشمس یک انگشتر سنگی زرد رنگ است که افراد برای افزایش مصرف غذا، باز کردن فرآیندها یا محافظت در برابر زخم ها و حوادث از آن استفاده می کنند. اما در واقع یک سنگ نیست. دعای شریف شمس چیست؟ دعای شریف الشمس منسوب به حضرت علی (ع) است که در روز نوزدهم فروردین بر پشت عقیق زرد یا عقیق زرد با آداب و رسوم خاص و نقوش اسرارآمیز نقش بسته است. در زیر با اسرار و خواص آن بیشتر آشنا می شویم و با توصیه بزرگان در مورد دعای انگشتر شرف الشمس آشنا می شویم. متن دعای شریف الشمس، متن فارسی و معنی دعای شریف الشمس نیز به شما کامل می دهد. جهت بررسی کامل تر دعای شرف الشمس به لینک زیر مراجعه کنید:

https://sharafonline.ir/blog/sharafshams-pray/

منظور از صیغه های دعای شرف شمس چیست؟

منظور از دعای شرف الشمس چیست؟ در پاسخ به این سؤال، در دعای شرف شمس 13 حرف، 4 حرف از انجیل و 4 حرف در دعای شرف شمس «الله زیبا، رحمان، مؤمن» بر روی نگین یا عقیق حک شده است، در تورات پنج حرف برگرفته از قرآن کریم است.

دعای شرف شمس را باید بر روی عقیق زرد حک کرد و اگر این سنگ عقیق زرد موجود نباشد متن دعای شرف شمس را می توان روی کاغذ زرد نیز نوشت اما مستحب است بر روی عقیق زرد (هر قوی) کنده شود. جایی است، چنانکه قرآن بر کوه نازل شده و کوه شکافته است) در دعای شرف الشمس پنج نام اعظم خداوند به گونه ای خاص نوشته شده که برای احدی کافی نیست. لازم است نویسندۀ این اسامی عالم، متدین و پاک و قادر به رعایت اصول کتابت دعای شرف الشمس باشد.


خواص عقیق از نظر امام معصوم (ع)

بر اساس متن فارسی دعای شرف پش شام، کیفیت انگشتر شرف پش شام از دو جهت قابل توجه است: یکی صفات خاص در سنگ عقیق و دیگری قدرت الهی. این نام معمولاً بر پشت سنگ شرف الشام اصلی حک می شود بدون شک تاثیر سریع و مستمر این سنگ قیمتی در افزایش درآمد مورد تایید همگان قرار خواهد گرفت و به زودی پرونده ها باز خواهد شد. در ادامه چند حدیث در مورد عقیق بخوانید که در دعای انگشتری شرف الشام نیز از آن استفاده شده است.

1- امام موسی کاظم (علیه السلام) در روایتی فرموده اند که ماندی زرد بر دست آسان است و اشکالی ندارد.

2- پیامبر ما صلی الله علیه و آله می فرماید: هر کس عقیق سفید و سرخ و زرد را در دست بگیرد از خیر و صلاح و افزایش روزی و سلامتی و بلا و بدی ها و بدی ها در امان است. از پادشاهان ظالم از هر چیزی که یک فرد می تواند تجربه کند او از امنیت می ترسد.

3- امام صادق (علیه السلام) فرمودند: حلقه پرواز ایمنی در سفر را تضمین می کند.

4- رسول خدا صلی الله علیه و آله: انگشتر عقیق به دستت بزن، تا زمانی که نزد کسی است، غمگین نمی شود.

5- امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «انگشتر پاکیزه به دستت بزن، آن را به فال نیک می گیرد و صاحب پاکیزه در نهایت به خیر و نیکی می رسد».

6- رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد حاجتش برآورده می شود.

7- امام علی (ع) فرمود: دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بدون آن 1000 رکعت است.

نظر علما در مورد شرف شمس چیست؟

1- خلاصه نظر برخی از علمای دین در پاسخ به این سؤال که دعای شرف الشمس چیست: تعویذی است به حضرت علی (ع) و بر سنگ عقیق زرد نوشته شده و اشکالی ندارد. با آن بر انگشتر صراط النجاه، ج 1، ص 138. 10، ص. 426)

2- آیت الله روحانی فرمودند: اهالی این نوع هنر (اهل علم خارج) معتقدند که اگر یک بار به روش خودش نوشته شود، نیازی به تکرار یا تمدید در سال آینده ندارد و اثرش باقی است، ولی دلیلش این است که که در نحوه نوشتن دعاهای شرف شمس مانند حروف ستاره ای یا ممی که برخی در همه جهات می نویسند، تفاوت وجود دارد. مثلا یک بار با ستاره پنج پر و یک بار با ستاره شش پر.

3. حضرت آیت الله مظاهری می فرماید: حرمت خورشید حق است، اگر داشته باشد نیازی به تجدید ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.